streda 14. augusta 2013

Kuracia živánska

Veľmi vďačné jedlo je toto ... a navyše aj chutné ... rýchlo nachystané, nemusíte sa paprať s kopou riadu ... Stačí doska na krájanie, nožík a pekáč v ktorom budete jedlo piecť ... Ľavou zadnou ho zvládnu aj manželia, ktorí zvyčajne nevaria a  ktorí chcú svojim polovičkám pripraviť romantickú večeru ...  :)



Budeme potrebovať :

0,5  kg   kuracie prsia, alebo vykostené stehná
0,5  kg   kuracie pečienky
3  ks      údená domáca klobása
4 - 6  ks  kuracie párky
4  ks      cibuľa
2 strúčiky  cesnaku
1  ks      paprika  červená
1  ks      paprika zelená
grilovacie korenie
mleté čierne korenie
soľ

Pečienky nakrájame na väčšie kúsky a rozložíme do pekáča, tak isto aj kuracie mäsko, klobásky nakrájame na 3cm kúsky, tak isto aj kuracie alebo aj iné párky. Nakrájame papriky, cibuľu, cesnak, rovnomerne uložíme v pekáči. Posypeme grilovacím korením, čiernym mletým korením a posolíme. Podlejem troškou vody, jemne premiešame, zakryjeme alobalom a dáme do rúry piecť na 1 hodinu. 15 minút pred koncom pečenia odstránime alobal a zapečieme.

Raz som pridala aj ochutené guličky z mletého mäsa a bolo to výborné. Tak isto aj koreniť možno podľa vlastnej chuti a fantázie. V poslednej dobe vynechávam párky ... akosi neverím ich kvalite ...  :)

Podávame s varenými zemiakmi, alebo čerstvým chlebíkom a pivom.
Upsss ... pivo pri romantickej večeri nahradíme vínkom...   !!!



1 komentár:

  1. Šťastie, že som sem k tebe klikla! Včera som chcela robiť niečo podobné, ale z bravčového mäsa. No keďže som bola cez víkend sama doma, nakoniec som išla radšej do lesa a varenie zostalo na dnes. Už aby som sa išla do toho pustiť :-)
    Môj recept je, ako som už spomínala, z bravčového - pliecko, dnes mám krkovičku. Na pekáč ukladám zemiaky pokrájané na kolieska, striedam ich s mäsom, klobásou, slaninou a cibuľou. Mám rada takéto recepty do jedného hrnca. Ani po uvarení nie je veľa roboty :-)

    OdpovedaťOdstrániť