pondelok 23. septembra 2013

Krúpová kaša (Jáhlová kaše)

Toto je veľmi zdravé a veľmi jednoduché jedlo našich prababičiek. Krúpy obsahujú veľa vitamínov, minerálnych látok a dobre pôsobia pri kĺbových ochoreniach. Najhodnotnejšie sú tie najväčšie, ale najchutnejšie tie najmenšie.  :)  Ja mám krúpy veľmi rada ... a vraj sa dá aj na sladko pripraviť ...



Budeme potrebovať :

1 šálka  jačmenné krúpy perlička
2 šálky vody
morská soľ
maslo
cibuľa

Jačmenné krúpy 3x prepláchneme studenou vodou, dáme do hrnca a zalejeme dvojnásobným množstvom vody. Osolíme morskou soľou a za občasného premiešania pomaly varíme do mäkka. Keď sa nám voda vyvarí a krúpy ešte nie sú mäkké dolievame vodu po troške. Toto je hotová kaša.
Môžeme pridať aj zemiak nakrájaný na kocky a variť spolu s krúpami ... tak to mal rád môj tato. 





Cibuľu nakrájame nadrobno a do hneda opražíme na oleji.

Horúcu kašu dáme na tanier, poukladáme na ňu kúsočky masla a hojne posypeme opraženou cibuľkou.
Dobrú chuť ...  :)


3 komentáre:

  1. Krasny jednoduchy recept. Ked sa sklada z menej surovin a navyse je vareny, je lahko stravitelny - az na cibulku - ta je pre gurmana. Dietarovi postacia bylinky, hoci len petrzlenova vnat. Dakujem za inspiraciu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. anele ... úple s tebou súhlasím ... sama by som to lepšie nenapísala ... :))))

    ďakujem za písmenká ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Moja babka dávala na vrch opražené škvarky.

    OdpovedaťOdstrániť