streda 16. októbra 2013

Žemlovka

V tomto období bohatom na jablká  možno príde recept vhod ...
Žemľovku som do mojej 45-ky nikdy neochutnala. Mala som k nej odpor, veď ako už len môžu chutiť rozmáčané rožky v mlieku ?!!! No a na naliehanie mojich dospelákov "mamka, prečo ty nerobievaš žemľovku?" som sa zahĺbila do internetu, našla dobre vyzerajúci recept, skúsila a bola som veľmi milo prekvapená lahodnou chuťou, chrumkavou kôrkou a tou vôňou po vanilke ... a patrí medzi moje obľúbené sladké jedlá na teplo i na studeno ...


Budeme potrebovať :

8  rožkov
6  vajec
125 g   masla
6 PL   kryštálového cukru
2 dl   mlieka
500 g   tvarohu
2 ks   vanilkový cukor
hrsť orechov
4 - 5  jabĺk
škorica
do bielkového snehu  2 PL kryštálového cukru


Rožky si nakrájame na kolieska a pokropíme ich mliekom. Žĺtka vyšľaháme s krystálovým cukrom do peny, pridáme rozpustené maslo a vmiešame k rožkom. Tvaroh ochutíme vanilkovým cukrom a citrónovou kôrou.

Vyššiu zapekaciu nádobu vymastíme maslom, vysypeme mletými orechami a vrstvíme rožky, na to struhané jablká alebo ľubovoľné ovocie (aj kompótové), vrstvu tvarohu a znovu rožky. Popritláčame, aby nám žemlovka pri krájaní držala tvar a nerozsýpala sa.

Dáme piecť do rúry na 30 - 40 min. pri 200 stupňoch. Pred koncom pečenia navrstvíme sneh z bielkov do ktorého sme zašľahali 2 PL kryštálového cukru a zapečieme do zlatohneda. Krájame mierne vychladnuté.




























4 komentáre:

  1. O pol jedenástej večer som si mohla odpustiť kliknutie na nadpis Žemlovka :-( Neskutočne si mi na ňu urobila chuť. Ja zvyknem robiť tvarohovú a na tvaroh ešte poukladám zavárané marhule. Je tiež vynikajúca.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielka, som rada, že si si klikla ... vydržíš do zajtra ... nie ? :))))
    Nabudúce vyskúšam aj s marhuľami ...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Mám doma študentku, tak si u nej aspoň šplhnem, vyzerá veľmi dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Evka ďakujem ... :) vyskúšaj ... je toho dosť a u nás sa dojedá priamo z pekáča až do večera ... kto ide okolo, zobne si ... poslúži namiesto koláča ... :)

    OdpovedaťOdstrániť