streda 18. decembra 2013

Medovníky od Tinky

Takto ich mám zapísané v mojej písanke overených  a vyskúšaných receptov ... po neterke Tinke, ktorá mi recept dala ...    Nielen že sú hneď po upečení mäkké, ale sú aj veľmi dobré.  Zdobila som netradične ... slivkovým lekvárom a kusom orecha ...  tá vyvážená chuť ma dostala  ...  :)


Budeme potrebovať :

600 g  hladkej múky speciál
300 g  práškového cukru
1 Hera  (palmarín, maslo)
150 g  mletých orechov
3 celé vajcia
2  PL  medu
1  ČL  mletej škorice
1  ČL  sódy bicarbony

Všetky suroviny spracujeme na vláčne cesto, zabalíme ho do fólie a dáme na dve hodiny do chladu ... Potom vyvaľkáme na hrúbku  4 - 5 mm, povykrajujeme rôzne tvary, kladieme ich na plech a upečieme ... 190 stupňov  ... 10 - 15 minút ... podľa rúry ... veď viete, každá pečie inak ...  :)
Po upečení necháme vychladnúť a zdobíme ... takto, ako je na obrázku  (slivkový lekvár a orech) alebo čokoládovou polevou, alebo pomaľujeme bielym snehom ...  ( 1 bielok, 150 g práškového preosiateho cukru a 1 čl čitrónovej šťavy)

2 komentáre:

  1. Trošku som si tu teraz nad tými tvojimi fotkami zaslintala, ale keby som ich tu naozaj mala k dispozícii, tak by som zjedla možno jeden, dva kúsky a mala by som dosť. Ja takéto veci vôbec nepečiem, lebo to u nás nemalo odbyt. Na štedrý deň zvyknem upiecť kysnutý makový a orechový závin, ten mojim synom chutí viac. A mne tiež :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, ďakujem za návštevu ... :) tiež pečiem kysnuté záviny ako ty ... na štedrý deň. Tí moji sa zas tešia na dorbné suché pečivo ktoré bežne nepekávam ... iba počas sviatkov ... aby mali či vyťahovať ku knihe, alebo k telke či počítaču ... :) Čo zostane, zvyčajne im nabalím a tým sa toho zbavím ... :)))))

      Odstrániť