pondelok 13. januára 2014

Hrnčeková knedla

Konečne som sa odhodlala a urobila som ju chutila všetkým ...   :)


Budeme potrebovať :

4 rožky
3 vajcia
3 dl  mlieka
100 g  masla
180 g  polohrubej múky
1  kypriaci prášok
1 KL  soli
tuk a hrubá múka na vymazanie šálok

Najskôr si rožky nakrájame na menšie kocky a polejeme ich roztopeným maslom.

V mlieku rozhabarkujeme žĺtka, pridáme soľ a vylejeme na rožky. Zamiešame a necháme chvíľu postáť.  Zatiaľ z bielok ušľaháme tuhý sneh, spolu s múkou a kypriacim práškom pridáme k rožkom.  Môžme pridať aj petržlenovú vňať a mleté čierne korenie.

Šálky dobre vymažeme maslom a vysypeme hrubou múkou alebo strúhankou.  Knedľovou  zmesou naplníme šálky do 2/3, uhladíme a vložíme do hrnca s vodou.  Voda má siahať asi do polovice šálok.
Je dobré dať pod šálky kovovú vložku, alebo poskladanú utierku, aby sa priamo nedotýkali dna hrnca a nepopraskali od platne.  Vriacu vodu v pohode vydržia.  Varíme 40 - 45 minút na slabom plameni zakryté pokrievkou. Z uvedeného množstva mi vyšlo týchto 6 klasických raňajkových šálok, čo je 6 porcií.

Po uvarení šálky opatrne vyberieme,  po chvíli knedle vyklopíme a nakrájame.

A servírujeme :  Pečená krkovička s cesnakom a cibuľou, dusená kvasená kapusta a hrnčekové knedle ...  :)




8 komentárov:

  1. Aj tu musím napísať to isté, čo pri predošlom príspevku :-( Nikdy som túto knedľu nerobila, ale toľkokrát som si hovorila, že ju už raz musím vyskúšať. No je mi pohodlnejšie zájsť kúsok do Lidla a kúpiť tam hotovú :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Daniela ... ďakujem za komentár ... :)
    Som bola na tom podobne ... dlho predlho som nosila papierik s receptom v kabelke ... ale už bolo na čase vyskúšať ... a dopadlo to dobre ... :)))))))

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nadherny blog a tolik dobrot! A krasne nafocene! Podobny recept na knedlik v hrnku uz jsem zkousela ale delal se v mikrovlnce, takova rychlovka ale byl dobry. Maminka dela take domaci a vari ho v uterce ve velkem hrnci. Moc hezky blog, budu se sem rada vracet.
    Zdravim Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka ďakujem pekne za návštevu i tvoj komentár ... a vítam ťa srdečne medzi sledovateľmi ... :) Na tú knedľu varenú v utierke som ešte nenabrala odvahu ... Prajem ti pekný deň ... :)

      Odstrániť
  4. Zdravím Lauro,jsem potěšena Tvou návštěvou ,Tvůj blogísek se mi moc líbí,je tam spousta super receptů a já budu Tvoji pilnou navštěvovatelkou :-)Prozatím ahoj Daja-Duha...Ps kde se mám přihlásit na Tvůj blog??

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Daja aj teba tu vítam s radosťou ... som potešená, že sa ti môj zaťiaľ pidi blog páči ... a kde sa prihlásiš ? Na pravej strane pod mojim profilom je modré políčko "pripojiť sa k tejto lokalite" klikneš na to a potom ešte 2x odklikneš ... myslím ... :)

      Odstrániť
  5. Já už jiné, než hrnkové nedělám, Děti je milují..jen tam nesmím dát petržel.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tie Vase recepty a fotky su fantasticke, aj ja musim nacerpat odvahu a skusit tuto knedlu. Myslite, ze by sa to dalo spravit v mafinovej forme vo vodnom kupeli a dat to piect? Skusam si to zjednodusit ;), ze?
    Jana

    OdpovedaťOdstrániť