utorok 19. augusta 2014

Moje domáce syry ...

Sme syrová rodina ... poznáte to ... keď chýba v chladničke,  "nie je čo jesť" ...  :)  Výrobe syrov sa venujem druhý rok ... Začínala som kravskou hrudkou, ktorá nám nesmierne chutila ... posolená, vŕzgajúca ... s rajčinami a paprikou, čerstvým voňavým chlebom z domácej pekárne ... Mlieka som kupovala stále viacej a viacej, primerane k tomu rástla aj veľkosť hrudky. Prišiel čas, keď som si povedala, že treba postúpiť o level vyššie ... Naštudovala som si na nete postup výroby polotvrdých zrejúcich syrov a pustila sa do toho ... je to celkom jednoduché, ale popri inej práci v domácnosti sa výrobe syra venujem celý deň ...


Robím syry z 20 litrov mlieka, ktoré chodím kupovať na miestne družstvo. Zasýrim, urobím hrudku. V poslednej dobe ma prepadla vášeň ochutených syrov.  Hrudku teda rozdrobím do misy, zmiešam so soľou, najrôznejšími bylinkami, koreninami. Potom už len dobre vylisujem a odložíme zrieť.  Výsledkom je napríklad syr s bazalkou ... úžasne voňavý a tá chuť ...

 
 
Veľmi dobrý je syr ochutený korením  "Steak 7 korení" od Vitany ... Pridávam k nemu aj jednu sušenú chili papričku . Poriadne ju rozkutrujem v mažiari a spolu s korením pridám k rozdrobenej hrudke. To je syr pre milovníkov pikantných chutí ... tento má u nás veľký úspech ...  :)

 

Možností na ochucovanie je veľa ... treba zapojiť fantáziu a nebáť sa ... 
Skúšala som robiť aj korbáčiky, ba i parenicu ... boli dobré, len sa treba ešte pozlepšovaťvo visáži  ...  :)))))

6 komentárov:

  1. Páni, jsi moc šikovná. Já bych si asi na domácí sýr netroufla. U nás doma také sýry milujme
    a ty tvoje vypadají báječně. Ten s bazalkou musí být přímo famózní. Moc zdravím Anny

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem za pochvalu ... :) Nie je to také zložité ... záleží na lisovaní, vytlačení srvátky a potom sa musí syr nechať v pokoji zrieť ... ešte sa vysuší a je to ... :)))) Určite by si to zvládla ...
      Anna, ďakujem za návštevu a milé slová ...

      Odstrániť
  2. No pááni .... ty i sýry vyrábíš??? Jednou jsem to kdysi zkoušela, byl jak tvaroh:-)))
    Lauro děkuju za komentáře, stativ nepoužívám, to by ani nešlo.-))
    Ajka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ajka, málo si ho tlačila ... :))))
      A tvoje fotky sú fakt parádne ... tlieskam, lebo viem, čo je to fotiť hmyz ... :)))) nedokážem to ... ja len kvietky ... tie mi nikde neutečú ... Pozdravujem ....

      Odstrániť
  3. Lauri, tak toto si ma zas prekvapila! Výrobe toho vŕzgavého syra som sa venovala kedysi aj ja. Pred 20 rokmi, mali sme dve kozy a syr z ich mlieka bol výborný. Neskúšala som však prímesi. Si v tom dobrá!!!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Teda tie syry sa ti naozaj podarili a určite boli aj moc dobré :-) . Tiež máme domáce syry, a keď si dám niekde na návšteve kupovaný, tak mi príde, že vôbec nie je na jedenie :-D . Človek si rýchlo zvykne na lepšie :-) . My chováme kravy, takže máme aj svoje mlieko a tým dobrý základ pre syr. Kravy dostávajú len to najlepšie krmivo . Keby sme ich okradli, tak by ony zasa ochudobnili nás na mlieku.

    OdpovedaťOdstrániť