utorok 7. apríla 2015

Bratislavské rezy

Je po Veľkej  noci, znova nám začne kolotoč všedných dní ... Meteorológovia predpovedajú konečne oteplenie, tak nás to bude viac ťahať von, do prírody ...  Hlavne cez víkend ...  Ale hádam to nebude brániť tomu, aby ste si upiekli tento skvelý zákusok.


Budeme potrebovať :

8 vajec
8 PL  kryštálového cukru
8 PL  polohrubej múky
1 prášok do pečiva

na plnku:
3  žĺtky
3 PL  práškového cukru
1  zlatý klas alebo vanilkový puding
200 ml  mlieka
250 g  masla

na sirup:
100 g  kryšt. cukru
150  ml  vody
1 dl  rumu  (nemusí byť)

čokoládovú polevu
džem

Z bielkov ušľaháme tuhý sneh, po jednom pridávame žĺtka, cukor a po lyžiciach zľahka zamiešame polohrubú múku s prdopečom. Cesto rozdelíme na dva plechy.
Upečieme piškóty.
Z vody a cukru uvaríme sladký sirup a po vychladnutí pridáme rum. Kto nesmie alkohol, tak to môže byť aj bez neho.
Jednu piškótu  potrieme čokoládovou polevou, necháme ju stuhnúť, prevrátime a natrieme džem.
Prikryjeme druhou piškótou a tú polievame vychladnutým sirupom .
Z mlieka a pudingového prášku uvaríme hustú kašu.
Žĺtky s práškovým cukrom šľaháme nad parou do zhustnutia.
Vyľahané žĺtky vylejeme do teplého pudingu. Obe hmoty zmiešame. Po vychladnutí zmiešame s maslom alebo Herou a dobre vyšľaháme.
Plnku natrieme na piškótový základ.
Nakoniec celý zákusok polejeme čokoládovou polevou a necháme stuhnúť do druhého dňa.
Na polevu som zmiešala 150 g čokolády na varenie a 60 g Cery.  Krájať sa dá len horúcim nožom.  Mäkšia, veľmi dobrá poleva je TU.

13 komentárov:

  1. Parádní návod se vším všudy..Díky Ila

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri, vyskúšam isto. Na sviatky som piekla Tvoj malinový. Bol vynikajúci a vyzeral tiež výborne. Sme si pochutili. Zdravím a dik za recepty. Teším sa na ďalšie. :) Dana

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka, teší ma, že si si obľúbila môj koláčik ... a tiež, že vám chutil .... takýto komentár ma vždy veľmi zohreje pri srdiečku ... :)
      pozdravujem L.

      Odstrániť
  3. Lauri, vyzerá to výborne a postup aj pre mňa :-)
    Ale ja teraz dlhšie nebudem piecť, ešte stále máme pol toho krémeša a to je výborný, ale sme naň len dvaja :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... dcéra robila, piekla, ja som fotila ... spolu sme to takto vytvorili ... bolo nám fajn ... ale aj ja som vyhlásila, že s pečením si dám načas pauzu ... treba odbúrať dáke kilá do leta ... :)))))
      pa pa L.

      Odstrániť
  4. Mnam, mnam, vypada skvele tak jako vsechny tvoje recepty! Super postup. Preji krasne sladke dny :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Hanka ďakujem ... :) sladké už radšej nie ... :)))) radšej slnečné ... to bola cez sviatky poriadna zima ... a ja potrebujem načas diétu ... aaach jaj ... :)))))
      prajem aj tebe krásne jarné obdobie ... :)

      Odstrániť
  5. Takové dobroty můžu ve velkém.-))))

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Pamätám si ešte z mladosti podobné rezy, neviem ako sa volali, ale presne takto vyzerali a mala som ich veľmi rada...tvoj recept ma potešil a určite ho vyskúšam aby som zistila, či je to ten čo myslím...ďakujem. Eva

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka budem len rada, keď ho urobíš ... potom daj vedieť, či to bol on ... :)
      pa L.

      Odstrániť
  7. Laura, máte nádherný blog,fantastické fotky a super recepty. Obdivujem vás:-)

    OdpovedaťOdstrániť