sobota 23. mája 2015

Snehové pusinky

Dnes klasika ... čo urobiť z nazbieraných bielok.
Častokrát sa stane, že sa mi nahromadia bielka v chladničke ... pridávam ich do praženice, urobím bielkový chlebík s mandlami, alebo snehové pusinky. Tie som mala ako dieťa veľmi rada ... ta sladká chuť, ktorá sa rozpustí na jazyku .... nebíčko .....  :)


Budeme potrebovať :

bielka
jemný kryštálový cukor
citrónovú šťavu

a príchute:
orechy
kokos
mandle .......

Najskúr dobre vyšľaháme bielka na pevný sneh ... potom postupne pridávame jemný kryštálový cukor ... Na 4 bielka som dala 300 g cukru ... a šľaháme, pokiaľ sa náme nevytvorí pevná, lesklá pena ....   Potom zašľaháme trochu citrónovej šťavy.
Penu dáme do cukrárskeho vrecka a na pečiaci papier vytláčame  pusinky.  Tie potom v rúre sušíme.  Nastavíme teplotu na 100 - 120 stupňov a pomaly sušíme asi hodinu.  Dvierka rúry necháme pootvorené.
Hotové pusinky sa bez problémov odlepia od papiera.

Do snehu môžeme pridať aj rôzne príchute ... ako kokos, mleté orechy alebo mandle. Tie potom do peny zamiešavame opatrne, ručne, nie šľahačom. A nemusíme nutne použiť cukrárske vrecko ... stačí robiť kôpky lyžičkou. Hotové môžeme pofŕkať čokoládovou polevou, môžeme ich aj spájať krémom.
To už nechám na vás ...  :)
Prajem dobrú chuť a príjemný upršaný víkend ...
Vaša Laura


16 komentárov:

  1. Sú nádherné, tiež robievam pusinky...moje deti ich zbožňujú.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Akeber ... aj naši ich majú radi ... v podstate je to samý cukor ... ale raz za čas si ich doprajeme ... :)
      pozdavujem L.

      Odstrániť
  2. Tiež mám veľmi rada bielkové. Odjakživa. :) Ty si ich spravila kráááásne. Lauri, dnes som robila kuracie s cuketou a kelovú podľa teba. Pá. D. :):)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... ďakujem ... :))) a pochválili ti stravníci obed ? :)))))
      My sme mali dnes šalátovú polievku a takú rýchlovku ... zemiakovú kašu s opekanými špekáčkami ...
      teším sa, že moje recepty sú ti inšpiráciou ... :)
      maj sa dobre ... L.

      Odstrániť
  3. Tak tie vyzerajú ako zo súťaže krásy!
    Ale mňa by si nimi nenalákala, môj muž by si dal aj za mňa :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danka ... a ty nie si na sladké ? :))))
      bodaj by som aj ja nebola ....
      pozdravujem L.

      Odstrániť
  4. Pusinky vyzerajú excelentne a isto tak aj chutia. Pri mojom druhom tehotenstve som ich zjedla na kilá. Možno sa niekedy odhodlám a znovu ich upečiem, ale to spaľovanie nebude také ako kedysi a to ma trochu brzdí. Robievaš aj ružové? Mimochodom, mám takú istú šálku na kávu, ktorú vidím v pozadí :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Janka ... ja ich pečiem iba občas ... ružové som ešte nerobila ... tieto chytili takú karamelovú farbu asi pri sušení ... ale boli výborné ... :) A šialky v pzadí mám štyri ... sú malé, na presso a dotala som ich od syna ... výborne v nich chutí káva ... však ? :)
      ahoooj ... L.

      Odstrániť
    2. Keď som uvidela tvoje pusinky, prišla mi na rozum moja nevesta v ČR, ktorá ich išla robiť, ale zabudla, že cukor má pridať až po vyšľahaní bielkov. Tak sa jej to všetko na plechu roztieklo. Zlatá, snažila sa a naučí sa. Zobrala to s humorom :) A vieš čo, ja ich nabudúce tiež upečiem, keď zase raz nebudem vedieť čo s bielkami. Nalákala si ma. Ja mám šálky dve a máš pravdu, káva sa z nich pije výborne. Keď ku mne príde moja mama, kávu pije len z nich :) Krásne dni prajem a už trošku aj teplejšie :) Ahoj J.

      Odstrániť
    3. Jooooj .... tak moje prvé boli tiež roztečené a mazľavé a lepkavé a čojaviem čo ešte ... :)))) ja som ich vtedy piekla normálne .... na 200 stupňoch ... voľakedy nebol internet, nemala som odkiaľ čerpať rozumy ... :) ale snaha bola ... A preto si vážim ľudí, ktorí sa snažia, skúšajú aj napriek nezdaru.
      Janka, pozdravujem .... a nech sa nám to slnko zas ukáže a zohreje nás trochu ... dnes sa ani vonku nedalo byť u nás ... zima, vietor a zas zima ... pa pa L.

      Odstrániť