pondelok 12. októbra 2015

Zemiakové pagáče

Pečieme zo zemiakov I.
Recept som našla v akomsi časopise ... odvtedy tieto pagáčiky pekávam keď nemám oškvarky.   Sú dobré, ostanú mäkké i na druhý deň ...

Budeme potrebovať :
500g  hladkej múky
2 žĺtka
350 ml mlieka
1 dl oleja
1 KL soli
1 KL cukru
droždie
plnka:
125 g masla
250 g v šupe uvarených zemiakov
1 vajce
soľ

Z uvedených surovín vypracujeme vláčne cesto, ktoré necháme na teplom mieste vykysnúť ... Za mňa to spravila domáca pekáreň ... :)
Potom cesto rozvaľkáme na hrúbku asi 0,5 cm, na cesto nastrúhame stuhnuté maslo a očistené zemiaky (tie si uvaríme deň dopredu v šupke).  Dobre posolíme ...
Cesto prekladáme na tretiny a necháme podkysnúť  ... Potom rozvaľkáme a opäť poprekladáme.  Skladáme 3x ... nakoniec rozvaľkáme a vykrajujeme pagáče ...
Po vrchu potrieme rozšľahaným vajíčkom a upečieme. do červena ...   190 stupňov cca 30 - 35 min
Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥



3 komentáre:

  1. It looks so delicious!!! Thank you!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. A toto je ďalšia moja chuťovka, bože, Lauri, ja idem k tebe :-)))
    Mala by som už aj ja niečo vytvoriť!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť