streda 9. novembra 2016

Čalamáda

Máte radi čalamádu ?  Ja veľmi ...

Chcela som vám poskytnúť  nejaké odborné informácie o čalamáde  ... zadala som si ju teda do vyhľadávača ... a  .... nič ma neohúrilo ...  to, že je to zmes krájanej zeleniny  naloženej v octovom náleve vieme všetci ...  Že existuje množstvo receptov, to tiež vieme ... a nič iné mi to nevyhodilo ...  ale nakoniec ... čo som čakala ...  čalamáda je čalamáda a basta ...  :)



Každý rok, takto na jeseň, keď je sezóna nabíjania kapusty do súdkov, kupujem zopár kíl kapusty naviac ...  Nakrájam ju najemno, osvedčil sa mi V krájač, pokrájam i ostatnú zeleninu, posypem dekom, cukrom, zalejem octom a nechám odstáť ...   Zelenina pustí šťavu a chute sa prepoja ... Potom už len natlačím do pohárov a zalejem tekutinou, ktorú zelenina pustila ...  Sterilizujem len aby chytilo víčko ... To znamená, že nechám vodu v sterilizačnom hrnci zovrieť a hneď vypínam zdroj tepla ... Poháre hneď z hrnca vyberám.


No a ešte recept ...  aspoň orientačne ... ak nedodržíte presne množstvá zeleniny, nič sa nestane ...  Tak isto ochutiť si ju môžete podľa seba ... niekto má rád kyslejšiu, niekto sladšiu chuť ... tak teda :

na  5 - 7  kg kapusty dávam
2 kg  papriky, najlepšie farebnej ... pekne to potom v pohári vyzerá
1 kg  cibule
0,5 kg   mrkvy
7 dl  octu
0,5  kg  cukru
1 - 2  nakladače   (Deko)

Robila som zo 7 kg kapusty a vyšlo mi 20 sedem decových pohárov ...





6 komentárov:

  1. Lauri, ja som čalamádu nikdy nerobila, ale keď vidím tú tvoju, láka ma! Ale viem, že jesť by som ju musela len ja, a to sa mi len pre mňa robiť nechce :-)
    Pekné predvianočné dni! hihihi, viem, ešte je času a času, ale tešiť sa môžeme :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Riesenim by bolo urobit z mensej davky a dat do malych poharikov... ale ako pises ... to by sa ani mne nechcelo ... A s tymi Vianocami vobec neprehanas :) pa

      Odstrániť
    2. Dievčatá, kašlite na iných, robíte stále iba pre iných, myslite raz aj na seba a spravte si, ked Vám to chutí. Nik iný Vám nespraví...

      Odstrániť
  2. U nás je to asi tak ako u Danky :) Tiež som ju nerobila ale mám ju veľmi rada, doma sme ju mali každý rok urobenú ale moje deti to nechcú a muž sa tiež za tým nehrnie, tak pre seba sa mi nechce. Škoda že sa nedá aspoň jeden pohárik vybrať z monitoru :))) Nech vám doma chutí! Ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, hned by som ti nalozila ba tanier ... :)))) prajem ti pekny den ... Pa. L.

      Odstrániť
  3. Ja to tiež robím a ja pridám aj trochu oleja a tak zmiešam a nechám 24 hodín postáť ale pridávam taký prášok čo sa dáva proti skysnutiu ,taký malý modrom sáčku ,v tescu majú ja tam kupujem

    OdpovedaťOdstrániť