utorok 23. mája 2017

Dusené morčacie stehná na cesnaku

Nikdy som ich nemala rada ... Moji rodičia moriaka pripravovali raz v roku, na Vianoce.  Tatko zavčasu vstal, zapol rúru a  pomaly piekol celého moriaka ... Trvalo to niekoľko hodín, až kým nebol moriak upečený pekne do červena ...  Chutil vynikajúco, iba dolnú časť stehien si nikto na tanier nenakladal.  Mäso sa totiž vysušilo a boli ako žuvačka ...
A práve preto som nikdy nemala chuť, ani odvahu  kúpiť túto časť morčacieho mäsa k obedu.
No ale nikdy nehovor nikdy.  
A preto, keď som nedávno uvidela  dolné morčacie stehná v akcii, povedala som si, že im dám šancu. Pomalým pečením na nižšej teplote a bylinkami sa z nich stal pokrm hodný kráľov ... hi hi
Neuvádzam presné množstvá ...nie je to potrebné ... popustite uzdu svojej fantázii a uvarte si skvelé jedlo ...  


Budeme potrebovať :

dolné morčacie stehná
údenú slaninu

1 cibuľu
celú hlávku cesnaku (veľkú)
soľ, razcu
rozmarín a timián
Čas prípravy  3 až 3,5 hodiny.  Treba s tým počítať ...

Všimli ste si, že v rozpise nie je olej?  Ani netreba ...  Slaninku si nakrájajte na kocky ... koľko dáte, toľko bude ...  V pekáčiku ju opražte, ona si tuk pustí ...  Na výpeku orestujte  na mesiačiky nakrájanú cibuľu a nechajte zatiahnúť  nasolené stehná.  Najskôr som ich prešpikovala pár kúskami údenej slaniny. Posypte razcou, obložte timiánom a rozmarínom, pridajte očistený cesnak. Čím viac, tým lepšie a voňavejšie.  :)  Podlejte asi 2 dl teplej vody,  prikryte pokrievkou, alebo alobalom a dajte do rúry vyhriatej na 150 stupňov,  Pečte za občasného polievania 2 hodiny. 
Po dvoch hodinách by už mali byť stehná skoro mäkké,  zvýšte teplotu rúry na 200 stupňov a odokryté pečte ďalšiu hodinu.  Polievajte výpekom, ak treba, tekutinu dopĺňajte.  Stehná začnú chytať peknú farbu, a tá vôňa ........

Hotové podávajte so zemiakovou kašou, alebo ryžou a čerstvým šalátom ...
Prajem vám dobrú chuť ...
Vaša Laura ♥





4 komentáre:

  1. Lauri,
    tak tento recept vyzerá výborne. Ani ja morčacie mäso nepripravujem často...
    Maj sa krásne,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tiež som dávno nerobila morčacie. Ďakujem za inšpiráciu. Vyzerá veľmi, veľmi lákavo ... a teraz, v čase obeda obzvlášť- pohodové dni ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Krutí stehna občas koupím, přesně když jsou v akci :-) a máme je moc rádi, takže občas je dělám. Lauro, vyzkouším tvůj recept. Díky.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. U nás je morčacie tiež len na Vianoce, pečieme celú morku ...ale tie stehienka sú parádne.

    OdpovedaťOdstrániť