štvrtok 5. apríla 2018

95/365

Minulý týždeň  vyhlásila  Marta D.  výzvu  "kúzlo naozajstnej minulosti"  Ona sama nám predstavila predmety, ktoré jej prirástli k srdcu a ktoré by nevymenila za nič na svete ...  A poprosila nás, aby sme aj my nafotili a ukázali blogerskému svetu svoje poklady ...  :)
Tak sa dnes k tejto výzve pripájam aj ja ...
Začnem najkrajším kúskom a je to kuchynská porcelánová súprava po mojej prabake ...  Narodila sa v roku 1888, volala sa Anna a túto súpravu si vraj kúpila do svojej prvej kuchyne ... mohlo to byť okolo roku 1917, lebo vtedy porodila svoju jedinú dcéru ...
Neviem čo všetko pôvodne obsahovala, ku mne sa dostali dve veľké nádoby na cukor a kávu, šesť koreničiek a štyri šálky.  Mala som aj porcelánový valček na cesto a mlynček na kávu, ktorý sa dal zavesiť na stenu. O tieto dve veci sme prišli keď nám vykradli chatu ... žiaľ ...  Takže, spomienka na prababku, ktorá ako 90 ročná, tancovala na našej svadbe ...

Aj ďalší "kúsok" je veľmi starý ...  Je to zviazaný komplet celý ročník Zorničky, časopisu pre deti.  Ako malá som vlastnila takéto zväzky dva ...  o ten druhý som prišla, stratil sa ...  Priniesla mi ich sesternica mojej starkej ...  ona dala Zorničky zviazať pre svojho syna ... S radosťou som si z nich čítala ja aj moje deti ... Sú tam krásne rozprávky, básničky, ilustrácie ...
Ešte som odfotila jeden z albumov s fotkami z môjho detstva ...  Môj tatko bol náruživý fotograf, fotil rád, veľa a dobre ... preto mám veľmi veľa detských fotiek ... Dýcha z nich na mňa nostalgia, spomienky na pekné detstvo ...
V kuchyni mi visí aj obrázok, ktorý namaľoval tiež on, je to milá olejomaľba našej chaty ...  Tú za pomoci kamarátov postavil sám.  Môj tatko, zomrel žiaľ veľmi mladý ...
Medzi veci, ktoré mi prirástli k srdcu  patrí aj soška harmonikára ... je z porcelánu a je z dielne Ditmara Urbacha ...  Ako dieťa som ju často hladila a obdivovala ... Asi na nej niečo bude ... lebo sošky ako také nemusím ...  :)))
Ešte je toho veľa, čoho by som sa nevedela vzdať ... napríklad prvé ostrihané vlásky detí, ich zošity z prvej triedy, žiacke knižky z tých vyšších tried (niektoré poznámky nemajú chybu ...)
Ozaj ... Mám niekde v liehu dva zúbky, s ktorými sa narodila moja dcéra ... dva úplne vyvinuté mliečne zúbky ... ešte v pôrodnici sa vraj začali kývať, tak jej ich dali lekári vytrhnúť ...  Viete si predstaviť sestričku s bábätkom na rukách ako prišla do čakárne k zubárom  ?...  :)  Žiaľ,  neodfotila som ... nie a nie fľaštičku nájsť ... možno nabudúce ...
Ďakujem vám všetkým za nakuknutie  a prípadné komenty ...  Majte sa dobre ...
Vaša Laura ♥

18 komentárov:

  1. Ano, jsou to poklady. Porcelánová souprava je nádherná, ale i vše ostatní je milé a pro Tebe pokladem. Ráda jsem si to prohlédla.
    Měj se hezky!
    Hanka

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Lauri, ta porcelánová souprava je opravdu krásná! A koukám, že popisky má v češtině :)
    Máš nádherné poklady. A připomněla jsi mi, že jsme mívali svázaných několik ročníků Listů dam a dívek. To bylo prvorepublikové čtení!!! Ani nevím, kam to přišlo.
    Měj se moc hezky, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lauri,
    krásne poklady si nám ukázala, tie zviazané zorničky je super nápad.
    Maj sa krásne, pá,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Laury, to je nádhera. Pro mě to bylo potěšení pro oko a připomněla si mi některé poklady, na které jsem já zapomněla. Díky, že ses přidala. Měj krásné dny.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Lauro, nádherné poklady... jistě pro tebe znamenají hodně moc .. asi hlavně proto, že připomínají někoho blízkého. Také mám pár takových pokladů, které mi přirostly k srdci.
    Hezké dny ti přeju. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tento komentár bol odstránený správcom blogu.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Skutočné poklady!
    Lauri, tak si po ockovi, výborná fotografka a umelkyňa!

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Krásné poklady s historií. To se nám vybavilo vzpomínek při chystání fotek do výzvy, že Lauro?
    Ta kuchyňská porcelánová souprava je úžasná.
    Ála

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Lauro, máš krásné poklady. Porcelánová souprava je nádherná, vždy obdivuji, jaké krásné věci se kdysi vyráběly. Ovšem nejvzácnější jsou vzpomínky,viď. Růža

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Lauro, krásné poklady máš. Porcelánová souprava je fantastická, také obdivuji fotoalbum z dětství. U nás se moc nefotilo a tak tolik fotek nemáme. Moc hezký je i komplet Zorničky, je krásně ilustrovaný.
    Přeji příjemný večer. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Milá Lauro, jsem ráda, že jsem mohla vidět Tvoje poklady. Porcelánová souprava je opravdu nádherná. Škoda válečku a mlýnku na kávu...Líbí se mi všechny Tvoje poklady, jsou o krásných vzpomínkách a o to jsou cennější.
    Hezký večer
    Henrieta

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Krásné poklady. Ta porcelánová souprava je úžasná, ale moc se mí líbí i ty Zorničky....
    Hezký večer

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Ja vám všetkým ďakujem za vaše milé slovká ... Veľmi dobre to Marta vymyslela ... pospomíname a spoznávame sa navzájom ... :) ešte raz ďakujem ... L. ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Dobrý den, děkuji za to, že jsem mohla nahlédnout do Vaší pokladnice. Bylo to velmi příjemné. Marcela

    OdpovedaťOdstrániť
  15. Lauri, nádherná súprava, veľká vzácnosť...ja mám veľmi rada takéto veci, tie dnešné moderné mi veľmi nepasujú :)

    OdpovedaťOdstrániť
  16. Lauro, tvé poklady jsou krásné, vzpomínkové, děkuji za nahlédnutí k tobě.
    Hezké jarní dny měj. J.

    OdpovedaťOdstrániť
  17. tá ružičková súprava je úžasná, Laura! Mám zopár ružičkových hrnčekov v mojej zbierke, je to moja srdcovka! A pozývam Ťa nakuknúť na môj blog
    https://balgova.blogspot.com/2018/06/moja-zbierka-ruzickovych-hrncekov.html

    OdpovedaťOdstrániť